Araba kaskosu.. Ev kaskosu.. Dükkan Kaskosu.. Sağlığıma Kasko..
Kasko terimi sigorta sistemi içinde sadece tek bir branşı temsil eder. Ama günümüz şartlarında sigorta kavramının yerini almış durumda. Sigorta denildiği zaman, herkesin aklına hemen arabası geliyor. Her sigorta sohbetinin aslında bir kasko sohbetinden ibaret olduğu sürece, zaten bu iki kavramı birbirinden ayırmak çok da olası gözükmüyor.
Türkiye' de insanların sigorta kavramını hayatlarından çıkarmalarının en büyük nedeni elbette ki ekonomik şartlardır. Bunun yanısıra geçmişte yürütülen bir takım yanlış satış stratejilerinin etkileri de yok sayılamaz. Bu dönemde yüksek beklentilerle satın alınan poliçeler, bu beklentileri sağlamayınca hepimizde bir sigorta-sigortaci korkusu oluştu ve bu kavramları hayatlarımızdan söküp attık.
Sadece arabalarımız için aynı şeyi yapmadık. En büyük risklerin araçlarımız üzerinde olduğu bilinciyle arabalarımızı sigorta sisteminin dışında bırakamadık. Dolayısıyla kasko hayatımızın içinde hep kaldı. Diğer sigorta branşlarından poliçelere sahip olmak istediğimizde de “sigorta” terimi yerine bize daha çok güven veren kavram olarak “kasko” yu tercih etmek de kaçınılmaz oldu.
Peki Bugün Türk Sigortacılığı ve Türk Sigortacılığına Olan Güven Ne Durumda?
Sigorta sektörü Türkiye' de çok hızlı bir gelişme sürecindedir. Yabancı sigorta şirketlerin ülkemizde iş yapmak için yarışır durumda olması, artan rekabetçi ortam ve giderek daha bilinçli hareket eden sigortalılar bu sürece katkı sağlamaktadır. Bu sayede sektör saygınlık konusunda giderek yükselen bir ivmeye kavuşmuştur..
Uzun bir zamandır beklenen sigortacılık kanununun oluşturulup yürürlüğe alınmasını takiben bir çok iyileştirme arka arkaya ortaya çıktı. Sigortacılığın şeffaf bir yapıya bürünmesi adına çok önem taşıyan online çalışma ortamları ile hem aracılık işlemleri, hem de sigortalı-sigortacı ilişkileri yeniden düzenlenmiş oldu. Sigorta aracısı olarak faaliyet gösterebilmek icin aranacak belli kriterler ve alınması zorunlu egitimler hızlı bir şekilde uygulanmaya başladı. Artan rekabetçi ortam sayesinde, şirketler sürekli kendilerini yenilemek zorunda bırakıldılar, bu da sigortalılar için daha hızlı ve kaliteli hizmet anlayışının gelişmesini sağladı.
En Önemli Aktörler: Sigortalılar
Biz sigortacıların yanısıra, sigorta sisteminin sosyal bir oluşum olduğu gerçeğinden yola çıkarak, daha korumacı ve doğru sigortacılık için siz sigortalılarımızın da destek vermesi çok önemlidir. Bu destek ancak bilinçli bir tüketim yoluyla olabilir.
Öncelikle sigorta satıcısından , satın almak istediğimiz ürün hakkında detaylı bilgi vermesini istemeliyiz. Hem ne satın aldığımızı bilmek hem de hasar anında ne yapmamız gerektiği konusunda bilinçlenmek adına ürünü tanımalıyız. Çünkü yanlış satın alınmış poliçe, hasar zamanında bizi yalnız bırakacak üründür. Daha sonra, anlatılanların sözde kalmaması için satın aldığımız sigorta poliçesini iyice okumalıyız. Artık hemen hemen tüm poliçelerin açıklamaları anlaşılır bir dille yazılmaktadır. Özellikle sigorta bedellerine çok dikkat edilmelidir. Eksik Sigorta ve aşkın sigorta (önümüzdeki sayılarda başlıca bir konumuzu oluşturacaktır.) durumuna düşülmemesi gerekmektedir ki hasarda kaybettiğimiz gerçek değeri kesintisiz geri alabilelim.
Unutulmamalıdır ki; doğru düzenlendiği müddetçe sigorta poliçelerimiz, sahip olduğumuz değerlerimizi garanti altına alan senetlerimizdir.
Sigorta poliçelerinizi kullanmanızı gerektirmeyecek sağlık dolu günler dilerim.